شناسهٔ خبر: 176360 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد؛

الحاق ۳ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تاکنون ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین در استان شناسایی شده که از این میزان ۳ هزار هکتار ان الحاق به محدوده شهرها بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، مسعود بیات‌منش در جلسه هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن که در اهواز برگزار شد، با اشاره به دشواری‌های تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر موجودی زمین استان ۲۲۰ هزار هکتار است و زمین‌های شناسایی شده در محدوده شهرها در حال انتقال سند است که این روند تا پایان سال نهایی خواهد شد.

بیات‌منش با بیان اقدامات انجام شده در حوزه املاک در اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: بیش از ۷۰ درصد اراضی این استان ملی اعلام شده و امکان ساخت مسکن در آنها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همچنین در اجرای پروژه‌های آماده‌سازی طرح نهضت ملی مسکن ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین به استعداد ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف آماده‌سازی قرار دارد.

مسعود بیات‌منش در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان گفت: در این استان بیش از ۱۰۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده که از این تعداد ۴۵ هزار و ۶۰۰ واحد توسط تعاونی‌ها، نزدیک به ۲۳ هزار واحد از طریق تفاهم‎‌نامه سه جانبه و نزدیک به ۳۵ هزار واحد به صورت خود مالک در حال اجراست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۲۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان تایید نهایی شده‌اند، تصریح کرد: در صورت واریز وجه این متقاضیان، به آنها پروژه اختصاص می‌دهیم.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان با توضیح اینکه در حوزه مولدسازی دارایی‌ها اقدامات مثبتی در استان انجام شده، خاطر نشان کرد: تمامی زمین‌های مستعد مولد سازی را جمع‌بندی کرده و به عنوان سرمایه در اختیار داریم همچنین انعقاد قرارداد پرونده‌خوانی از دیگر موارد انجام شده در اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان بوده است.

وی در پایان خواستار توجه ویژه به استان خوزستان شد و از حمایت‌های سازمان ملی زمین و مسکن از این استان تقدیر و تشکر کرد.